قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه چیست؟

قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه چیست؟

قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه چیست؟

امروز قصد داریم در این مقاله راجع به قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه با یکدیگر صحبت کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ابتدای بحث جا دارد تا کمی در مورد قوطی گالوانیزه، کاربرد و ویژگی های آن اطلاعاتی را بیان کنیم. پروفیل ها یا قوطی های فلزی در صنایع مختلفی به کار می روند. بسیاری از محصولات فولادی دارای ویژگی های منحصربه‌فردی هستند. قوطی های گالوانیزه هم از این قاعده مستثنی نیستند. پروفیل ها یا قوطی ها در واقع قطعات فلزی تو خالی هستند و از ورق های فلزی ساخته شده اند. این قوطی ها با استفاده از ورق های نورد گرم و سرد به مرحله ی تولید می رسند. حتما شما هم وسایل آهنی یا تیرآهن هایی را مشاهده کرده اید که در طول زمان دچار زنگ زدگی یا فرسودگی شده اند.

علت فرسودگی این است که مقاومت عناصر فولادی و فلزات در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار پایین است. به همین جهت خیلی زود دچار فرسودگی می شوند و ظاهر و کارایی اولیه ی خود را از دست می دهند. فرض کنید که قطعات فلزی ساختمان ها و برج های چند طبقه دچار خوردگی و فرسودگی شوند.‌

قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه

در چنین حالتی مخاطرات مالی و جانی ساکنین آن سازه را تهدید خواهد کرد. به همین جهت است که فرایند گالوانیزاسیون دارای اهمیت بسیار زیادی است. این فرایند که یک کار کاملا تخصصی است بر روی فلزات فولادی جهت افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی انجام می شود. به فرایند گالوانیزاسیون، روی اندود کردن فلز هم می گویند. با این کار اقسام فلزات در برابر عوامل محیطی و تغییرات جوی مقاوم می شوند.

مشخصات قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه

مشخصات قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه

قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه هم نوعی پروفیل می‌باشد که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. به همین جهت از این قوطی ها یا پروفیل ها در صنایع مختلف و جاهایی که حساسیت نسبت به زنگ زدگی وجود دارد، استفاده می شوند. قوطی های گالوانیزه همواره مزایایی را با خود به همراه دارند که بر محبوبیت آن‌ها می افزاید. معمولا روش های مقاوم سازی یک ابزار در برابر رطوبت بسیار هزینه بردار است‌. در حالی که قوطی های گالوانیزه در نهایت هزینه ی کمتری را به مشتری تحمیل می کنند.

با استفاده از قوطی ها یا پروفیل های گالوانیزه محصول فولادی حدود ۳۰ سال افزایش عمر پیدا می کند. این قوطی ها در برابر انواع ضربه ها و فشارها مقاوم هستند. همچنین از نظر استحکام کششی وضعیت بسیار مطلوبی دارند. این قوطی ها به راحتی قابل شکل پذیری هستند.

از نظر نظافت، فرایند شست و شو و تمیز کردن قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه بسیار ساده است. بازرسی فنی این محصولات نیز از سهولت ویژه ای برخوردار است. زیرا می توان این بررسی را به صورت چشمی هم انجام داد. قوطی های گالوانیزه ای که برای ساخت گلخانه از آن‌ها استفاده می‌شود، از مقاطع مربعی و مستطیل شکل تشکیل شده اند.

معمولا پروفیل های گالوانیزه ی گلخانه ای اغلب ضخامتی معادل با دو میلی‌متر دارند. این پروفیل های گالوانیزه را برای سازه و فونداسیون کار مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از شاخص هایی که در خصوص این قوطی ها اهمیت دارد، ابعاد آن‌ها است. این مسئله باید به طور دقیق تحت محاسبات مهندسی معین شود. اما به صورت عمومی و کلی می توان ابعاد قوطی های گلخانه ای را ۸ در ۸ سانتی متر مربع در نظر گرفت. البته این ابعاد می توانند کمتر هم باشند.

کاربردهای عمومی قوطی های گالوانیزه

کاربردهای عمومی قوطی های گالوانیزه

 پروفیل‌های گالوانیزه کاربردهای فراوانی دارند. از این قوطی ها در جاهایی که احتمال زنگ زدگی و آسیب پذیری فلز زیاد باشد، استفاده می‌کنند. معمولا درب‌ها و پنجره هایی که در معرض رطوبت قرار دارند، خیلی بیشتر دچار فرسودگی و تغییر شکل ظاهری ناشی از زنگ زدگی می شوند. از قوطی های گالوانیزه به منظور تقویت پنجره های پی وی سی هم استفاده می‌شود. این پروفیل ها تغییر شکل نمی دهند‌‌. بنابراین باعث می شوند تا سازه شکل ظاهری و اولیه ی خود را حفظ کند.

قوطی ها یا پروفیل های گالوانیزه را برای ساخت انواع و اقسام لوله های فلزی هم مورد استفاده قرار می‌دهند. با به کارگیری قوطی های گالوانیزه می توان از قسمت های ارزشمند ساختمان محافظت کرد. انواع درب و پنجره توسط پروفیل های گالوانیزه قابل قاب بندی هستند. انواع سینی کابل در محیط های صنعتی و خانگی نیز به وسیله ی این قوطی ها طراحی و ساخته می شوند.

تولید انواع قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه

تولید انواع قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه

در این قسمت به تولید انواع قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه می‌پردازیم. حتما شما هم با واژه های گالوانیزه سرد و گرم آشنا هستید. معمولا این واژه ها را در معرفی انواع پروفیل های گالوانیزه مورد استفاده قرار می دهند. در شیوه ی گالوانیزه از نوع گرم، معمولا ورق های فلزی را داخل مواد مذاب مثل روی قرار می دهند. روی به عنوان پوشش گالوانیزه عمل می کند. پس از ساخت و پرداخت، این ورق ها خنک می شوند و به بازار روانه خواهند شد. یکی دیگر از شیوه های گالوانیزاسیون این است که مواد گالوانیزه را مثل رنگ یا اسپری بر روی سطح مورد نظر بپاشیم‌. سطح مورد نظر پس از اینکه خشک شود، آماده ی عرضه به بازار  است. به این فرایند گالوانیزاسیون سرد می گویند.

قوطی گالوانیزه در ساخت گلخانه بهتر است از روش نورد گرم تولید شده باشد. گالوانیزاسیون گرم باعث می شود تا محصول نهایی بیش از ۲۵ سال طول عمر داشته باشد. همچنین ظاهر براقی به کار می دهد. در مقابل گالوانیزاسیون سرد طول عمری حدود ۸ سال به محصول می دهد. به همین جهت است که پیشنهاد می شود در محیط های مرطوب از مصالحی که به این شیوه گالوانیزه شده اند، استفاده نشود. قوطی های گالوانیزه برای ساخت گلخانه ها جزء انتخاب های به صرفه و اقتصادی محسوب می شوند.

علاوه بر هزینه ی مناسب، این مصالح باعث می شوند تا در نهایت سازه ی شما از نظر ظاهری هم زیبایی خاصی پیدا کند. محیط های گلخانه ای جزء ‌محیط های نسبتا مرطوب محسوب می شوند. به همین جهت اگر از پوشش های فلزی غیر گالوانیزه در آن‌ها استفاده کنید، دچار مشکل خواهید شد. زیرا مصالح ضعیف و غیر گالوانیزه دوام و استحکام کافی در برابر رطوبت ندارند.

قیمت قوطی گالوانیزه در اصفهان

برای اطلاع از قیمت قوطی گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های مختلف با کارشناسان شرکت پارتاک فولاد فرهنگ تماس حاصل فرمایید.