ساخت سوله : مقدمه ای در خصوص سوله سازی

ساخت سوله

ساخت سوله : مقدمه ای در خصوص سوله سازی

امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی ساخت سوله بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در ابتدا لازم است تا مقدماتی را در مورد سوله بیان‌ کنیم. سوله در واقع یک سازه ی فلزی است که سقف شیب دار دارد. همچنین این سازه هیچ گونه ستون میانی در ساختار خود ندارد. سوله ها دارای انواع مختلفی هستند. این تنوع در سوله های صنعتی، سوله های ورزشی، سوله کارگاهی، نمایشگاهی، ریخته گری، بافندگی، اپرا و… دیده می شود. در گذشته بعد از این که انقلاب صنعتی اتفاق افتاد، سوله ها نیز رونق زیادی گرفتند. در ایران هم ساخت و ساز سوله با الهام گیری از روش ساخت سوله توسط اروپاییان آغاز شد. هم اینک شاهد وجود هزاران سوله جهت انجام خدمات مختلف صنعتی در نقاط مختلف کشور هستیم.

برای ساخت سوله لازم است تا مراحل مختلفی طی شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم. سوله نیز مثل هر سازه ی دیگری برای ساخت نیاز به مجوز رسمی دارد. مجوز بهره برداری و ساخت سازه این امکان را فراهم می کند که مطابق با قانون عملیات ساخت و ساز را شروع کنید. قبل از اینکه بخواهید کار را آغاز کنید باید مشخص کنید که کدام سازمان قرار است مجوز لازم را برایتان صادر کند. هر منطقه‌ای برای ساخت یک سازه شرایط مشخص و مخصوصی دارد که لازم است آن‌ها را در نظر بگیرید. مثلا ضوابط ساخت سوله در منطقه ی آزاد با شرایط ساخت آن در یک شهرک صنعتی ممکن است متفاوت باشند. سعی کنید قبل از انجام کارهای ساخت، به ضوابط و مقررات مسلط شوید تا در آینده خسارات مالی و… برایتان پیش نیاید. بهتر است در این‌ حیطه حتما با افراد متخصص مشورت کنید.

مقدمه ای در خصوص سوله سازی

گام‌های اساسی در ساخت سوله

به ادامه‌ی بررسی ساخت سوله و مراحل آن می‌پردازیم. کاربرد سوله را برای خود مشخص کنید و سپس با توجه به آن زمینی را خریداری کنید که مناسب برای ساختن سوله باشد. برای خرید زمین توجه به عوامل مختلف ضروری است. مثلا اگر موقعیت زمین به گونه ای باشد که شرایط حمل و نقل با سهولت همراه نیست، بهتر است از خرید آن منصرف شوید. به طور کلی محل ساختن سوله باید در جایی باشد که بتوانید به اماکن مورد نیاز، خیلی راحت رفت و آمد داشته باشید. برای ساخت سوله با توجه به شرایط خود بودجه ای را در نظر بگیرید تا در اواسط مسیر دچار کمبود منابع مالی جهت ساخت و ساز نشوید.

شرکت های ساخت سوله زیادی در این زمینه فعالیت دارند که ما بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را به شما ارائه می دهیم. جهت اطمینان بیشتر و راحتی در خرید می‌توانید بازدید حضوری از کارخانه را در لیست برنامه های خود قرار دهید. از این طریق می‌توانید، شرایط کاری را از نزدیک مشاهده کنید. رزومه‌ی معتبر هم از سوی دیگر جزء مسائلی است که حین انتخاب شرکت اهمیت زیادی دارد‌‌. یک شرکت با سابقه‌ی درخشان رضایت مشتری را جزء اهداف اصلی خود می‌داند. برای ساخت سوله توسط شرکت قراردادی مابین شرکت و مشتری منعقد می شود که زمان انعقاد قرارداد لازم است تا مفاد آن به درستی مورد توجه قرار گیرند.

نکات قابل توجه در ساخت سوله صنعتی

نکات قابل توجه در ساخت سوله صنعتی

در این بخش می خواهیم به نکات قابل توجه در ساخت سوله های صنعتی بپردازیم.‌ اگر قصد دارید سوله‌ی صنعتی بسازید باید به برخی از فاکتورهای مهم حین ساخت دقت کنید. یکی از مهم ترین فاکتورها این است که میزان بار را سنجش کنید. بار برف، بار مرده و بار نامتقارن از لحاظ میزان و اندازه باید تحلیل شوند. علاوه بر این موارد بارهای جانبی را هم باید در نظر بگیرید. منظور از بارهای جانبی مواردی مثل بار زلزله یا بار باد است. همان‌طور که پیش از این هم در قسمت های قبلی اشاره کردیم محل ساختن سوله و ویژگی های لازم آن‌ باید مورد توجه قرار گیرند. نوع خاک زمین ساخت سوله دارای اهمیت است.

دهانه سوله، طول آن، ارتفاع جانبی و دیوارهای سوله از قسمت های مهم و قابل توجه در عملیات ساخت و ساز هستند. مشخص کردن میزان شیبی که به سقف داده می شود، پوشش سقف، پوشش دیوار، طراحی میل مهار، طراحی تیر حمل کننده جرثقیل سوله، درز انقطاع، قاب سوله، طراحی پرشین های سوله، طرح های دور ریز و… از جمله کارهایی هستند که برای ساخت سوله انجام می شوند. ساختن سوله ها کار ساده ای نیست و نیاز به دانش، مهارت و تجربه ی بالا دارد. به همین جهت لازم است تا از یک تیم کاربلد و خبره کمک بگیرید. اگر در این راستا دقت کافی را به عمل نیاورید ممکن است متحمل خسارات جبران ناپذیری شوید. به همین جهت بهتر است نکات گفته شده را به کار گیرید.
تاسیسات لازم برای تکمیل ساخت سوله

تاسیسات لازم برای تکمیل سوله سازی

برای اینکه سوله ساخته شود پوشش سقف بر روی پروفیل زد با روش های مختلف انجام می گیرد. درب سوله ها را می‌توان به صورت کرکره‌ای، ریلی یا لولایی ساخت. این درب ها می‌توانند هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک باشند. دیوارکشی سوله نیز تا حد زیادی بستگی به سازنده دارد و برای انجامش هم روش های مختلفی قابل اجرا است. پنجره ی سوله ها معمولا به گونه ای ساخته می شود که قابلیت نصب بر روی سقف یا دیوار را داشته باشد. اگر پنجره را روی سقف بسازید می‌تواند عملکرد نورگیر داشته باشد. معمولا پنجره هایی را که روی دیوار سوله می سازند به شکل بازشو هستند

به هر آن‌چه که برای ساخت سوله لازم است تا اینجا اشاره کردیم. اینک به تاسیسات سوله می‌پردازیم. وقتی کارهای سوله سازی تمام شد باید برای استفاده آن را تجهیز کنید. مهم ترین گام برای تجهیز سوله این است که انشعاب های مربوط به انرژی برق را در نظر بگیرید. باید ببینید که برای انجام مصرف مورد نظرتان به چه میزان برقی نیاز دارید. اگر برای انجام کارهای خود لازم است تا به صورت دائمی به انرژی برق دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از ژنراتور مخصوص استفاده کنید.‌ اگر می خواهید در زمان قطعی از برق استفاده کنید یا اینکه به دنبال یک نویزگیر خوب هستید، استفاده از یو پی اس راه حل مناسبی است. برای سوله ی خود سیستم های امنیتی و نظارتی پیش بینی کنید. دوربین های مداربسته، دزدگیر و… می توانند در این راستا کمک کننده باشند و امنیت سوله را تامین کنند.

 

متریال مورد نیاز ساخت سوله

پروفیل زد ، ورق کرکره ، پروفیل آبرو ، توری مرغی ، پیچ سرمته ، عرشه فولادی ، قوطی  ، لوله صنعتی ، ورق سیاه ، تیر آهن ، میلگرد ، پشم شیشه و …. مورد استفاده قرار میگیرد برای استعلام قیمت ساخت سوله و قیمت متریال با کارشناسان فروش شرکت پارتاک فولاد فرهنگ تماس بگیرید.

متریال ساخت سوله