بررسی انواع ورق کرکره

ورق سینوسی از انواع ورق کرکره

بررسی انواع ورق کرکره

امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی ویژگی های انواع ورق کرکره بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ورق کرکره ای که این روزها به جهت مصارف مختلفی در بازار به فروش می رسد، عمدتا از نوع ورق های گالوانیزه است. این ورق ها به صورت رنگی نیز عرضه شده و به فروش می رسند.

معمولا خرید ورق های کرکره ای به دلیل قیمت مناسب از نظر اقتصادی مقرون به صرفه محسوب می شود. استفاده از ورق های مذکور بسیار آسان است. به همین جهت سرعت نصب کار نیز بالا خواهد بود. استحکام و دوام خوب ورق های کرکره ای نیز بسیار زیاد است.

ورق های کرکره ای به صورت پلاستیکی، آلومینیومی، فولادی و… تولید می‌شوند‌. با توجه به‌ محل مصرف کالا می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب و آن را خریداری کنید‌.

اشکال مختلف ورق های کرکره ای

انواع ورق کرکره از طریق شکل موج دار و سینوسی که روی سطح خود دارند قابل شناسایی هستند. در حقیقت امکان تولید این ورق ها با هر نوع متریالی امکان پذیر است. این مسئله تفاوتی را در ظاهر نهایی ورق کرکره ای ایجاد نخواهد کرد‌.

شاید برایتان جالب باشد که اطلاعاتی در خصوص علت شکل موج دار و سینوسی ورق های کرکره ای کسب کنید.

معمولا علت این شکل خاص روی ورق های کرکره ای این است که آب باران بر روی سطح ورق آسان تر عبور داده شود‌. به همین دلیل است که این ورق های کرکره ای را برای ساخت سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می دهند‌.

ورق های کرکره ای در سقف های شیروانی مقاومت خوبی در مقابل باد و باران دارند‌‌. البته در میان انواع مختلف این ورق ها، ورق های کرکره ای که از نوع فولادی هستند کاربرد بیشتری دارند.

معمولا انواع فولادی به روش نورد گرم در کارخانه تولید می‌شوند. علت کاربرد بیشتر ورق های کرکره ای فولادی این است که نسبت به دیگر ورق ها یعنی انواع آلومینیومی و پلاستیکی مقاوم تر هستند‌. بعلاوه از انعطاف پذیری بیشتری نیز برخوردارند.

اشکال مختلف ورق های کرکره ای

قیمت انواع ورق کرکره

انواع ورق کرکره حین استفاده از نظر مشخصات فنی واجد اهمیت زیادی است. منظور ما از این مشخصات طول، عرض، ابعاد و ضخامت این ورق ها است. معمولا طول ورق های کرکره ای با توجه به نیاز و تقاضای مشتری اندازه گیری می شود.

در خصوص عرض ورق های کرکره ای به طور معمول ورق ها در عرض های ۱۰۰ و ۱۲۵ تولید و به مشتری عرضه می‌شوند. معمولا مشخصات فنی ورق های کرکره ای نقش موثری در تعیین قیمت نهایی کار دارند.

اما کلا قیمت ابزار آلات فولادی تا حد بسیار زیادی به قیمت جهانی فولاد و نرخ ارز و دلار بستگی دارد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که می تواند بر روی قیمت ورق های کرکره ای و نوسانات قیمت اثر بگذارد، نسبت عرضه و تقاضا است. بنابراین استعلام قیمت ورق های کرکره ای باید به شکل روزانه انجام شود.

ورق سینوسی از انواع ورق کرکره

یکی از انواع ورق کرکره نوع سینوسی است که بسیار محبوب و رایج می باشد. در حقیقت طرح سینوسی به علت اینکه روی آن مواج است به این نام خوانده می شود.

قدمت این طرح از ورق های کرکره به سالیان گذشته بر می گردد و به این جهت از قدیمی ترین ورق های کرکره ی مورد استفاده در بازار است.

یکی از مزیت های این نوع ورق کرکره ای این است که به آسانی قابل فرم دهی و شکل گیری است. ورق های کرکره ای دارای طرح سینوسی به دو شکل ریز و درشت تولید و به مشتری عرضه می‌شوند.

سایز سینوس ها یا موج های ورق کرکره ای باعث می شود که آن را از نوع ریز یا درشت معرفی کنند. ابعاد این نوع ورق کرکره ای هم می تواند با توجه به تقاضای مشتری متفاوت باشد.

ورق سینوسی از انواع ورق کرکره

ورق شادولاین از انواع ورق کرکره محبوب در بازار

نوع دیگری از انواع ورق کرکره ورق کرکره ای شادولاین است. معمولا ورق کرکره ای شادولاین را به ورق کرکره ای طرح ذوزنقه تشبیه می کنند. شاید بتوان ورق کرکره ای شادولاین را یکی از زیباترین طرح های ورق کرکره ای موجود در بازار دانست.

استحکام و مقاومتی که در ورق های کرکره ای شادولاین وجود دارد نسبت به انواع ذوزنقه ای و سینوسی بالاتر است. البته مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم باعث می‌شوند تا قیمت تمام شده ی این طرح از ورق های کرکره ای گران تر از سایر طرح ها باشد.

 

ورق ذوزنقه نوع دیگری از انواع ورق کرکره

در این قسمت از مقاله می خواهیم نوع دیگری از انواع ورق کرکره را مورد بررسی و بحث قرار دهیم. ورق ذوزنقه همان طور که از اسمش هم پیدا است‌ به شکل ذوزنقه فرم دهی می شود. تفاوتی که مابین ورق کرکره ای سینوسی و ورق کرکره ای ذوزنقه ای وجود دارد بسیار ناچیز است.

زیرا تفاوت اصلی دو نوع یاد شده از ورق های کرکره ای در ظاهر آن‌ها است. ورق های کرکره ای که از نوع ذوزنقه ای هستند، می توانند در انواع اندازه ها و اشکال مختلف تولید شوند.

مثلا حین تولید این محصول می توان اندازه ی ذوزنقه ها را به شکل ریز یا درشت در نظر گرفت. یا اینکه می توان ذوزنقه ها را به صورت فاصله دار یا چسبیده و نزدیک به همدیگر طراحی کرد.

 

کاربرد انواع ورق کرکره

انواع ورق کرکره در جهت مصارف مختلف به کار می روند. یکی از جاهایی که ورق های کرکره ای کاربرد زیادی دارند در ساخت سقف های شیروانی است. این موضوع را در ابتدای مقاله مورد بررسی قرار دادیم. در استان های شمالی کشور به جهت فراوانی بارش باران و برف سقف ها به صورت شیروانی ساخته می‌شوند.

برای ساخت سقف های شیروانی هم نیاز به متریالی داریم که برف و آب باران به راحتی از روی آن عبور کند. به همین جهت از ورق های کرکره ای فولادی برای این هدف استفاده می‌کنند.

البته ساخت این سبک از سقف ها محدودیتی ندارد. بنابراین در هر موقعیت جغرافیایی که زندگی می‌کنید می توانید از ورق های کرکره ای فولادی برای ساخت این سقف ها استفاده کنید. ورق های کرکره ای را برای ساخت سقفهای کاذب، آلاچیق ها، ساخت سوله، ساخت انبار، پارکینگ و… نیز به کار می‌برند.

برای اینکه ماندگاری ورق های کرکره ای به کار رفته در سازه ی خود را افزایش دهید باید مراقبت های لازم را بعمل بیاورید. از پوشش های سرامیکی و اپوکسی هم می توانید برای افزایش دوام این ورق ها استفاده کنید.

کاربرد انواع ورق کرکره

قیمت ورق رنگی و ورق گالوانیزه در اصفهان

برای اطلاع از قیمت و موجودی در ابعاد و سایزهای مختلف ورق رنگی فولاد مبارکه و ورق گالوانیزه فولاد مبارکه با کارشناسان فروش شرکت پارتاک فولاد فرهنگ تماس حاصل فرمایید.