استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

در این مقاله قصد داریم به بررسی موارد استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه بپردازیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. برای ساخت سازه های گلخانه ای عمدتا از لوله های گالوانیزه استفاده می کنند. این لوله ها در گلخانه هایی که دیوارها و سقف های شفاف شیشه ای یا پلاستیکی دارند به کار برده می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید گلخانه در حقیقت فضایی است که گیاهان در آن به کمک شرایط تنظیم شده ی جوی رشد می‌کنند. سازه های گلخانه ای ممکن است در ابعاد مختلفی ساخته شوند. به همین جهت ابعاد آن‌ها دربردارنده ی سایزهای کوچک و همچنین سایزهای بزرگ و مشابه سازه های صنعتی است.

بسیاری از افراد گلخانه را با استفاده از قاب های پی وی سی می سازند و سپس آن‌ها را با استفاده از پلاستیک می‌پوشانند.

باید از پلاستیک هایی استفاده شود که در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش مقاوم باشند. اگر از پلاستیک های عادی استفاده شود، پوشش یاد شده در کمتر از یک سال خراب می شود. در حالی که مواد پلاستیکی خاص به دلیل مقاومتی که در برابر این اشعه دارند می توانند تا ۴ سال عمر کنند.

به طور کلی ساختار یک گلخانه از لوله تشکیل می شود. به همین جهت این ساختار می تواند از جنس فولاد گالوانیزه، آلومینیوم، چوب یا پلاستیک باشد. هر یک از موادی که به آن‌ها اشاره کردیم، ساختار و پنل متفاوتی دارند.

جا دارد این نکته را یادآوری کنیم که مواد پی وی سی ارزان و قابل دسترس هستند. به همین جهت جزء مصالح ایده آل برای افراد کم درآمد محسوب می‌شوند.

مزایای استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

در این قسمت می خواهيم مزایای استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه را بررسی کنیم. همانطور که می‌دانید لوله گالوانیزه از مزیت های زیادی برخوردار است.

یکی از بهترین و کاربردی ترین مزایایی که لوله های گالوانیزه از آن برخوردار هستند، روکش کار است که از جنس گالوانیزه می باشد. روکش گالوانیزه باعث می شود تا طول عمر لوله به شدت افزایش پیدا کند. بعلاوه معمولا لوله های گلخانه ای دچار زدگی و خوردگی در اثر تغییرات جوی نمی شوند.

این مسئله باعث می شود تا بتوانید برای مدت زمان طولانی و طی سال ها از این لوله ها استفاده کنید. مطمئن باشید که در طول سالیان استفاده از لوله های گالوانیزه، کیفیت کار پایین نمی آید.‌

به همین دلیل استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه باعث می شود تا حد زیادی هزینه های گلخانه کاهش پیدا کند. بدین جهت است که برای احداث گلخانه معمولا از لوله های گالوانیزه استفاده می‌کنند. لوله های گالوانیزه را می توان به صورت گرم نیز گالوانیزه کرد.

در حقیقت با این کار کیفیت لوله افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل مصرف کننده با دریافت کالای با کیفیت رضایت بیشتری خواهد داشت.

لوله های گالوانیزه گلخانه ای احتیاج به اتصالات مخصوصی دارند. به راحتی می توانید این اتصالات را از بازارهای مربوطه تهیه کنید. در دسترس بودن این قطعات از مزایای مهم استفاده از لوله های گالوانیزه می‌باشد.

مزایای استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

سایز لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

در این قسمت از مقاله در خصوص سایز لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه با یکدیگر صحبت می‌کنیم. برای ساخت یک گلخانه معمولا از تمامی سایزهای لوله های گالوانیزه استفاده می‌شود. اما طبیعی است که در این میان برخی از سایزها پرطرفدار تر و کاربردی تر باشند.

سایزهای یک اینچ، سه چهارم اینچ و یک دوم اینچ در میان لوله های گالوانیزه ی گلخانه ای نسبت به سایر سایزها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله های مذکور از نظر وزنی سبک تر هستند. همچنین به راحتی قابل حمل و نقل می باشند. یکی دیگر از مزایای به کار گیری آن‌ها این است که سرعت نصب آن‌ها بالا است.

به همین جهت سرعت احداث گلخانه نیز بالا خواهد رفت. به این جهت است که غالبا افراد و شرکت هایی که اقدام به تاسیس گلخانه می کنند، سایزهای مورد اشاره در این مقاله را بیشتر استفاده می‌کنند. شرکت های تولیدی در هر حال سایزبندی کاملی از لوله های گالوانیزه گلخانه ای را ارائه می‌دهند.

مواد مورد نیاز سازه گلخانه

در راستای بحث استفاده از لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه جا دارد به مواد مورد نیاز سازه گلخانه ای هم‌ اشاره کنیم. برای قاب بندی و استفاده از لوله گلخانه از موادی استفاده می‌کنیم که به عنوان سایدینگ معروف است. فریم کار بسیار اهمیت دارد.

زیرا اگر فریم مناسبی در کار خود نداشته باشید، در نهایت یک سازه مطلوب هم نخواهید داشت. در واقع زمانی که قاب کار به درستی ساخته نشود ممکن است شکاف ها و درزهایی در سازه به وجود بیایند. این شکاف ها و درزها زمینه را برای تهاجم و ورود حشرات و حیوانات کوچک فراهم می‌کنند.

البته برخی از سازه های گلخانه ای به شکل کیت به فروش می‌رسند. اگر از این سازه ها استفاده کنید عملا دیگر حق انتخابی برای مواد قاب کار نخواهید داشت. اما اگر نمی‌خواهید از این سازه های آماده استفاده کنید، بهتر است از لوله هایی استفاده کنید که هم جنس با ساختار قاب باشند.

مواد مورد نیاز سازه گلخانه

انواع لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

جا دارد در این بخش از نوشتار انواع لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه را معرفی کنیم. لوله های گالوانیزه سبک، کشاورزی، صنعتی و سنگین از جمله لوله هایی هستند که می توان از آن‌ها برای ساخت گلخانه استفاده کرد. برای اینکه داخل و بیرون لوله های گلخانه دچار زنگ زدگی نشوند از پوشش گالوانیزه ی گرم استفاده می کنند.

گالوانیزه کردن لوله های گلخانه ای با گالوانیزه ی گرم به شیوه ی غوطه وری و مطابق با استانداردهای موجود انجام می شود. بر روی لوله های گالوانیزه مشخصات محصول، استانداردهای تولید، سایز لوله و نام کارخانه حک شده است.

پس از اینکه لوله ها بسته بندی شدند به انبار انتقال داده می شوند. در نهایت نیز با توجه به سفارش مشتریان بارگیری و حمل خواهند شد. به طور کلی استفاده از فولاد گالوانیزه به دلیل ماندگاری زیاد و هزینه ی مناسب یک گزینه ی به صرفه در ساخت گلخانه محسوب می‌شود.

فولاد یکی از مصالح قوی و مقاوم در ساخت سازه های بزرگ و کوچک محسوب می شود. از این رو گلخانه به قطعات قاب بندی کمتری نسبت به سایر مصالح احتیاج پیدا خواهد کرد. این موضوع باعث می شود تا در فضای گلخانه، سایه ی کمتری ایجاد شود.

قیمت لوله گالوانیزه در اصفهان

قیمت لوله گالوانیزه در اصفهان

برای اطلاع از قیمت انواع لوله گالوانیزه آبرسانی و لوله گالوانیزه گلخانه ای صنعتی در سایز و ضخامت های مختلف با کارشناسان فروش شرکت پارتاک فولاد فرهنگ تماس حاصل فرمایید.