مشبک کردن لوله جدار چیست و چه مزایایی دارد؟

قیمت لوله جدار

مشبک کردن لوله جدار چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از سوالات مهم در خصوص لوله جدار چاه، این است که دلیل مشبک کردن لوله جدار چیست و چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم بهتر است با لوله جدار مشبک و خصوصیات آن شویم زیرا اینگونه بهتر می‌توان گفت که دلیل مشبک کردن لوله جدار چیست و چه مزایایی دارد.

لوله جدار چاه، لوله‌ای استیل یا پلیمری و توخالی است. این لوله‌ها دارای سوراخ و شیار برجسته یا رنده هستند.

این لوله‌ها عموما در چاه قرار می‌گیرند تا مانع از ریزش چاه شوند. همچنین این لوله‌ها برای محدود کردن آب‌های زیرزمینی به یک منطقه خاص و جلوگیری از مخلوط شدن آلاینده‌ها با آب استفاده می‌شوند.

لوله جدار چاه عموما به 2 صورت تولید می‌شود:

لوله جدار مشبک و لوله جدار سوراخ دار

در خصوص پاسخ این سوال که دلیل مشبک کردن لوله جدار چیست؟

باید بگوییم که عموما در هنگام تولید این دسته از لوله‌های جدار سعی می‌کنند که شیارها یا سوراخ‌های ریز و مشبکی را بر روی لوله ایجاد کنند.

وجود این شیارها و سوراخ‌ها باعث می‌شود که لوله آب را از خود عبور دهد اما از جابجا شدن شن، ماسه و دیگر ذرات ریز درون چاه جلوگیری می‌کند.

در نتیجه مشبک کردن لوله باعث می‌شود تا چاه از خطر ریزش مصون بماند، علاوه بر این یک پاسخ مهم دیگر برای این سوال که دلیل مشبک کردن لوله جدار چیست؟

وجود دارد. با استفاده از لوله جدار مشبک می‌توان جریان‌های مختلف یک مخزن یا چاه را از هم جدا کرد.

به عنوان مثال یکی از مهمترین موارد استفاده از لوله جدار چاه، استفاده در مخازن نفت و گاز و برای جدا کردن آب و نفت و گاز از یکدیگر است.

در ادامه توضیحات کاملتری در خصوص لوله‌های جدار چاه و مزایای آن ارائه می‌دهیم.

لوله جدار مشبک.

دلایل استفاده از لوله جدار مشبک

استفاده از لوله جدار چاه مشبک به دلایل مختلفی رواج دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.استفاده از لوله جدار مشبک، سبب کاهش مصرف برق می‌شود. این دسته از لوله‌ها باعث بهبود عملکرد و کارایی سیستم آبرسانی شده و از طرفی میزان انرژی مصرفی را کاهش می‌دهند.

2.لوله جدار چاه باعث کاهش فشار وارده بر چاه شده و دبی آب خروجی چاه را هم تنظیم می‌کند.

3.یکی از مهمترین مشکلات چاه‌های آب وارد شدن شن و ماسه و ذرات معلق درون چاه است. استفاده از لوله جدار چاه مشبک باعث می‌شود که این مشکل تا حدود زیادی برطرف شود و از طرفی چاه نیازی به لایروبی نداشته باشد.

4.از طرفی استفاده از لوله جدار مشبک باعث کاهش هزینه حفر چاه و لوله گذاری در آن می‌شود.

5.همچنین این دسته از لوله‌های جدار مشبک باعث جلوگیری از ایجاد جریان آشفته در چاه و یا شریان‌های آب و فاضلاب می‌شوند. در نتیجه با سازماندهی جریان درون چاه از تخریب آن جلوگیری می‌کنند.

لوله جدار چاه فلزی.

اطلاعاتی مختصر درباره انواع لوله جدار چاه

همانطور که گفته شد، لوله جدار چاه در دو نوع فولادی و پلیمری تولید می‌شود. لوله جدار چاه فولادی مشبک در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد.

این دسته از لوله‌های فولادی عموما با روی پوشش داده شده و به اصطلاح گالوانیزه می‌شوند.

این دسته از لوله‌های جدار چاه قابلیت تحمل فشار بالایی را دارند. با وجود مقاومت بالای لوله جدار این لوله‌ها برای سفره‌های آبی که دارای ماسه و شن هستند کارآمد نیستند.

زیرا دهانه‌ی آن‌ها بسیار گسترده است در نتیجه احتمال ریزش شن و ماسه به درون چاه زیاد است. با این وجود طول عمر لوله فولاد نسبتا بالا است و این لوله‌های جدار چیزی در حدود 20 تا 25 سال عمر می‌کنند.

لوله جدار چاه پلیمری یا پی وی سی یکی دیگر از انواع لوله جدار چاه است که امروزه کاربرد فراوانی پیدا کرده است. این دسته از لوله‌های جدار قیمت مناسب‌تری نسبت به لوله فولادی دارند.

از طرفی وزن آن‌ها بسیار پایین‌تر از لوله فولادی است. همچنین لوله جدار چاه پلیمری طول عمر بالاتری نسبت به لوله جدار فولادی دارد.

این لوله‌ها دو لایه هستند و توانایی تحمل بار زیادی را دارند در نتیجه از آن‌ها در شبکه‌های فاضلاب و آبرسانی شهری و روستایی استفاده فراوانی می‌شود.

تولید لوله جدار مشبک چاه

شیوه تولید لوله جدار چاه مشبک

همانطور که ذکر شد لوله جدار چاه در دو نوع فولادی و پلیمری در بازار وجود. به صورت کلی لوله جدار به دو صورت درزدار و بدون درز تولید می‌شود.

لوله‌های فلزی به هر دو روش درزدار و بدون درز تولید می‌شوند که تولید لوله بدون درز سخت‌تر است. در خصوص لوله‌های پلیمری اما، عموما لوله‌ها به روش بدون درز تولید می‌شوند.

در فرایند تولید لوله جدار درزدار، دو سر یک ورق را به هم می‌رسانند و با استفاده از جوشکاری بهم اتصال می‌دهند.

فرایند تولید لوله جدار چاه درزدار، خیلی سخت و پیچیده نیست. با این وجود درز این لوله‌ها یک نقطه ظعف برای آن به حساب می‌آید.

در خصوص لوله جدار چاه بدون درز اما فرایند تولید لوله پیچیده‌تر است. در فرایند تولید این لوله‌ها، دو طرف ورق به وسیله جوشکاری در دمای بالا و نزدیک به 1300 درجه سانتی گراد به هم متصل می‌شوند.

جوش دادن دو طرف لوله در دمای بالا باعث می‌شود که یک پیوند بسیار مستحکم در بین لبه‌ها اتفاق بیفتد که بسیار مستحکم‌تر از پیوند لبه‌های لوله درزدار است.

پیوند شکل گرفته در بین درزهای این لوله به شکلی است که می‌توان گفت تقریبا درزی بین دو لبه ورق وجود ندارد و دو طرف ورق یکی شده‌اند.

طول عمر بالاتر، مقاومت خوردگی قابل قبول نقطه اتصال، کیفیت و استحکام بالا و … از جمله مهمترین مزایای این لوله‌ها است.

دلیل مشبک کردن لوله جدار چاه چیست؟

خرید لوله جدار چاه با قیمت مناسب

با توجه به کاربردهای گسترده لوله جدار چاه، این محصولات بازار خرید پررونقی دارند.

در هنگام خرید لوله جدار مشبک باید پارامترهایی مانند نوع لوله جدار، قطر، اندازه و ابعاد لوله، اندازه و شکل شیارهای لوله و همچنین برند عرضه کننده لوله مورد توجه قرار گیرد،

که بسته به کاربردی که از آن‌ها انتظار داریم تعیین می‌شود.

پارتاک فولاد فرهنگ یکی از مراکز اینترنتی فعال در زمینه عرضه انواع مختلف محصولات فولادی از جمله لوله جدار مشبک چاه است

و از طریق همین سایت می‌توانید برای خرید این دسته از لوله‌های فولادی اقدام کنید.

همچنین از طریق شماره‌های تماس موجود در سایت می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات کاملتری در خصوص لوله جدار مشبک به دست بیاورید.