اطلاعاتی مختصر درباره لوله گالوانیزه گلخانه

درباره لوله گالوانیزه گلخانه

اطلاعاتی مختصر درباره لوله گالوانیزه گلخانه

لوله گالوانیزه گلخانه، دسته‌ای از لوله‌های فولادی است که با فلز روی پوشش داده شده‌ و در نتیجه در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد و به سادگی زنگ نمی‌زند.

یک نکته مهم درباره لوله گالوانیزه گلخانه این است که این لوله‌های فولادی عملکرد قابل قبولی در برابر عوامل طبیعی دارند و در نتیجه با استفاده از این لوله‌ها دیگر نیازی به مصالح زیادی نیست.

در نتیجه استفاده از لوله گالوانیزه هزینه احداث یک گلخانه را به شدت پایین می‌آورد. در ادامه درباره لوله گالوانیزه گلخانه و ویژگی‌های این دسته از لوله‌ها صحبت خواهیم کرد.

اطلاعاتی درباره لوله گالوانیزه گلخانه

خصوصیات کلیدی لوله گالوانیزه گلخانه

به صورت کلی ساخت اسکلت یک گلخانه با مصالحی مانند چوب، آلومینیوم، فولاد معمولی و فولاد گالوانیزه امکان پذیر است.

هر یک از این موارد مزایا و معایب خود را دارند اما در این بین لوله گالوانیزه بهترین گزینه به حساب می‌آید. درباره لوله گالوانیزه گلخانه لازم به ذکر است که این لوله‌ها طول عمر بالاتری نسبت به دیگر انواع مصالح یاد شده دارند.

از طرفی استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه باعث می‌شود تا اسکلت گلخانه علاوه بر استحکام بالا از قیمت ارزان و به صرفه‌ای نیز برخوردار باشد که یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید.

علاوه بر این، استفاده از فلز روی برای پوشش دهی لوله‌های فولادی باعث شده تا در برابر عوامل طبیعی مثل باران و برف که موجب زنگ زدگی لوله‌های فولادی می‌شود مقاومت بالایی داشته باشند.

در نتیجه لوله گالوانیزه گلخانه طول عمر بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع مصالح یاد شده دارد. از جمله مهمترین کاربردهای لوله گالوانیزه در گلخانه می‌توان به کاربرد در ساخت سقف، ستون و پایه گلخانه اشاره کرد.

علاوه بر این آسیب پذیری کمتر در برابر پوسیدگی یکی دیگر از مزایای مهم لوله گالوانیزه گلخانه است که به دلیل وجود پوشش فلز روی در این لوله‌ها می‌باشد.

از طرفی این دسته از لوله‌های گلخانه را می‌توان به صورت یکپارچه هم نصب کرد که همین موضوع باعث افزایش استحکام و طول عمر لوله گالوانیزه می‌شود.

همچنین این لوله‌ها را می‌توان به صورت ساده و قوس دار تولید و در اسکلت بندی گلخانه استفاده کرد که یک مزیت کلیدی مخصوصا برای اجرای سقف گلخانه به حساب می‌آید.

یک نکته مهم دیگر درباره لوله گالوانیزه گلخانه تنوع ضخامت و اندازه لوله‌ها است که هم امکان اجرای سازه‌های کوچک و هم سازه‌های طویل را با هم می‌دهد.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه

بهترین انواع لوله گالوانیزه گلخانه

به صورت کلی لوله گالوانیزه را بر اساس پارامترهای مختلف می‌توان تقسیم بندی کرد. یک تقسیم بندی مهم، تقسیم بندی بر اساس روش تولید است. لازم به ذکر است که لوله گالوانیزه گلخانه به 2 روش تولید می‌شود:

1) تولید لوله گالوانیزه به روش گرم

در تولید لوله گالوانیزه گلخانه به روش گالوانیزاسیون گرم، پوشش دهی فولاد با فلز روی ذوب شده انجام می‌شود.

در این روش لوله فولادی را در ظرفی که از فلز روی مذاب با دمای نزدیک به 420 درجه سانتی گراد پر است غوطه‌ور می‌کنند.

آبکاری لوله فولادی با فلز روی و به روش گرم باعث افزایش ضخامت لوله شده و در نتیجه میزان استحکام و دوام آن را بالا می‌برد.

لذا طول عمر لوله گلخانه تولید شده به روش گالوانیزاسیون گرم بالاتر است و این لوله‌ها چیزی در حدود 25 تا 30 سال عمر می‌کنند.

از جمله دیگر مزایای این دسته از لوله‌های گلخانه می‌توان به تشکیل یک لایه محافظتی با ضخامت بالا بر روی لوله و در نتیجه مقاومت بالاتر در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی، یکنواخت بودن پوشش ایجاد شده بر روی قطعات فولادی و مقاومت بالا در برابر خراش و سایش اشاره کرد.

همچنین این لوله‌ها قیمت مناسبی دارند و به دلیل اینکه در دمای بالا پوشش دهی می‌شوند از سطح براقی برخوردار هستند.

2) تولید لوله گالوانیزه به روش سرد.

دومین روش تولید لوله گالوانیزه گلخانه، روش گالوانیزاسیون سرد است. در روش گالوانیزاسیون سرد لوله‌های فولادی با استفاده از الکترولیز با فلز روی پوشش داده می‌شود.

دمای تقریبی این روش حدود 70 درجه سانتی گراد است.

نکته قابل توجه درباره گالوانیزاسیون سرد این است که ضخامت پوشش شکل گرفته بر روی لوله در اینجا کمتر از روش قبل است.

لذا لوله گلخانه‌ای تولید شده به روش گالوانیزه سرد استحکام و مقاومت پایین‌تری داشته و در نتیجه طول عمر کمتری هم خواهد داشت.

طول عمر لوله گالوانیزه سرد بین 5 الی 10 سال است که به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که از آن استفاده می‌شود وابسته است.

لازم به ذکر است که این دسته از لوله‌های گالوانیزه قیمت پایین‌تری هم نسبت به لوله گالوانیزه تولید شده به روش گالوانیزاسیون گرم دارند.

لازم به ذکر است که لوله گالوانیزاسیون را می‌توان بر اساس پارامترهای دیگری نیز تقسیم بندی کرد که مهمترین آن‌ها تقسیم بندی بر اساس وزن و کاربرد لوله است.

لوله گالوانیزاسیون گلخانه از نظر وزنی به دو دسته لوله سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شود. علاوه بر شیوه گالوانیزاسیون لوله، اندازه آن به همراه قطر و ضخامت لوله هم در تعیین وزن آن نقش کلیدی را بازی می‌کند.

بهترین انواع لوله گالوانیزه

پارامترهای تعیین کننده قیمت انواع لوله گالوانیزه

در خرید هر محصولی، قیمت آن یکی از نکاتی است که اهمیت بالایی دارد. یکی از نکات مهم درباره لوله گالوانیزه گلخانه نیز، قیمت این دسته از لوله‌های فولادی است.

به صورت کلی لوله گالوانیزه گلخانه قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت دیگر انواع لوله‌ها مانند لوله‌های آلومینیومی دارد.

با این وجود روش تولید لوله، قیمت جهانی فولاد، قطر و ضخامت لوله گالوانیزه و پارامترهایی از این دست بر قیمت این محصولات تاثیر گذار است.

همچنین برند عرضه کننده محصول، روش عرضه لوله گلخانه و وزن لوله نیز قیمت آن تاثیر مستقیم دارند.

لازم به ذکر است که علاوه بر قیمت لوله گالوانیزه گلخانه، باید به نوع لوله و فرایند آن هم توجه کرد.

به عنوان مثال لوله گلخانه تولید شده به روش گالوانیزه گرم قیمت خرید بالاتری نسبت به لوله تولید شده به روش گالوانیزه سرد دارد.

با این وجود طول عمر لوله گلخانه تولید شده به روش گالوانیزه گرم 25 تا 30 سال است در حالی که این عدد برای لوله گالوانیزاسیون سرد 5 الی 10 است.

لذا اگر قیمت خرید را بر مدت زمان استفاده از لوله تقسیم کنیم قطعا لوله گالوانیزاسیون گرم به صرفه‌تر است.

خصوصیات لوله گالوانیزه گلخانه

نکات مهم در خرید لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای

در هنگام خرید لوله گالوانیزه گلخانه یکسری نکات هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. اولین نکته متراژ گلخانه و میزان لوله مورد نیاز آن است.

دومین موضوع مهم نوع لوله گالوانیزه است. هزینه‌ای که می‌خواهید برای لوله انجام دهید، آب و هوا و … در انتخاب نوع لوله گلخانه موثرند.

از طرفی ابعاد، ضخامت و قطر لوله هم یکی دیگر از نکات مهم در خرید لوله گالوانیزه گلخانه است.

به صورت کلی هر چقدر ابعاد گلخانه بزرگتر باشد، بهتر است از لوله‌های ضخیم‌تر و قطورتر استفاده شود زیرا استحکام و دوام بالاتری دارند.

قیمت لوله گالوانیزه در اصفهان

برای اطلاع از قیمت  لوله گالوانیزه صنعتی گلخانه ای و  گالوانیزه آبرسانی در انواع سایز و ضخامت با کارشناسان فروش شرکت پارتاک فولاد فرهنگ تماس حاصل فرمائید.